• Dom
  • Regulamin pralni czysto

REGULAMIN PRALNI CZYSTO

Oleh Sheketa, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą CZYSTOMAT.pl OLEH SHEKETA z siedzibą w Piasecznie (05-500) ul. Mleczarska 68C lok. 58, (dalej: „Wykonawca”), na podstawie warunków niniejszego Regulaminu (dalej: „Regulamin”), zawiera umowę z osobą fizyczną lub osobą prawną (dalej: „Zamawiający”) dotyczącą świadczenia usług (wykonywania prac) wskazanych na oficjalnej stronie internetowej Wykonawcy (dalej: „Usługi”).


1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Korzystanie z usług świadczonych przez Wykonawcę oznacza, że Zamawiający akceptuje zasady, terminy, ograniczenia i inne warunki współpracy określone w niniejszym Regulaminie.
1.2. Akceptując niniejszy Regulamin, Zamawiający potwierdza, że:

  • w momencie składania zamówienia ma ukończone 18 lat;
  • informacje podane przy składaniu zamówienia są prawdziwe i aktualne;
  • podane dane kontaktowe mogą być wykorzystywane w celu kontaktu Wykonawcy z Zamawiającym w zakresie realizacji usług.

1.3. Pełną i bezwarunkową akceptację Regulaminu przez Zamawiającego stanowi jedna z następujących czynności:

  • dokonanie przez Zamawiającego płatności pełnej lub częściowej za zamówione Usługi;
  • przekazanie przez Zamawiającego rzeczy/wyrobów Wykonawcy w celu wykonania Usług — w oddziale, pocztą lub przez kuriera;
  • wypełnienie formularza elektronicznego przez Zamawiającego na stronie internetowej Wykonawcy: https://czystomat.pl/

1.4. Umowę na świadczenie Usług (dalej: „Umowa”) uważa się za zawartą bez konieczności jej podpisywania od momentu otrzymania przez Wykonawcę zapłaty za zamówione Usługi lub wykonania innych działań wskazanych w Umowie, które potwierdzają zgodę na przestrzeganie jej warunków.
1.5. Zamawiający wyraża zgodę na przestrzeganie warunków Umowy oraz na otrzymanie Usług zgodnie z warunkami płatności ustalonymi przez Wykonawcę.
1.6. Wykonawca ma prawo zmieniać lub uzupełniać treść Regulaminu w dowolnym momencie — zarówno za powiadomieniem Zamawiających, jak i bez, przy czym zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do już zawartych Umów. Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna na stronie internetowej Wykonawcy https://czystomat.pl/ oraz w jego oddziałach.
1.7. Zasady przetwarzania danych osobowych Zamawiającego zamieszczone są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Wykonawcy http://czystomat.pl/ oraz w jego oddziałach.

2. PRZEDMIOT UMOWY


2.1. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług z zakresu prania chemicznego, farbowania (przefarbowania) oraz/lub renowacji rzeczy/wyrobów, a Zamawiający zobowiązuje się do ich przyjęcia oraz zapłaty za te usługi na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
2.2. Niniejszy Regulamin razem z Polityką Prywatności oraz cennikiem Wykonawcy stanowi całość Umowy na realizację Usług pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.


3. PROCEDURA SKŁADANIA ZAMÓWIENIA


3.1. Składanie zamówienia w oddziale Wykonawcy.
3.1.1. W przypadku osobistego złożenia zamówienia w oddziale Wykonawcy, wystawiane jest pokwitowanie. Dokument ten zawiera: numer i datę zamówienia, imię i nazwisko oraz numer telefonu Zamawiającego, listę świadczonych Usług wraz z ich cenami, opis zabrudzeń i uszkodzeń, sposób obróbki, stopień zużycia, wartość szacunkową wyrobu, ostrzeżenie o możliwym ujawnieniu ukrytych wad i skurczu materiału po obróbce, termin realizacji oraz warunki gwarancyjne.
3.1.2. Płatność za zamówienie dokonywana jest przez Zamawiającego przy wystawieniu pokwitowania, w całości lub częściowo, gotówką albo bezgotówkowo.
3.2. Składanie zamówienia poprzez wezwanie kuriera Wykonawcy pod adres Zamawiającego
3.2.1. Aby wezwać kuriera, Zamawiający wypełnia formularz elektroniczny na stronie internetowej Wykonawcy: https://czystomat.pl/ 0 800 60 15 15 i/lub 099 644 36 21, lub korzysta z czat-bota w aplikacji Viber lub Telegram. Wykonawca kontaktuje się telefonicznie z Zamawiającym w ciągu jednego dnia od otrzymania zgłoszenia i ustala datę, godzinę i adres przyjazdu kuriera.
3.2.2. Po przybyciu, kurier Wykonawcy odbiera rzeczy/wyroby Zamawiającego i dostarcza je do oddziału Wykonawcy.
3.2.3. Jeżeli Zamawiający rezygnuje z realizacji zamówienia po przyjeździe kuriera lub zmienia godzinę i/lub miejsce spotkania na mniej niż godzinę przed ustalonym terminem, ponosi opłatę w wysokości 50,00 PLN za nieuzasadnione wezwanie kuriera.
3.2.4. Po dostarczeniu rzeczy do oddziału, Wykonawca w ciągu 24 godzin kontaktuje się z Zamawiającym w celu uzgodnienia zakresu usług, ich kosztów oraz wstępnych terminów realizacji. Płatność jest dokonywana przez Zamawiającego po wykonaniu usługi.
3.3. Składanie zamówienia poprzez wysyłkę rzeczy/wyrobów pocztą
3.3.1. Zamawiający może wysłać rzeczy/wyroby do Wykonawcy na wskazane dane adresowe, korzystając z usług pocztowych.
3.3.2. W ciągu 24 godzin od otrzymania przesyłki, Wykonawca kontaktuje się telefonicznie z Zamawiającym w celu uzgodnienia zakresu Usług, ich kosztu, orientacyjnych terminów realizacji oraz możliwych niuansów związanych z obróbką. Płatność jest dokonywana przez Zamawiającego po wykonaniu usługi.
3.4. Składanie zamówienia poprzez Automatyczny Punkt Przyjęcia (dalej: „APP”)
3.4.1. Zamawiający uzyskuje dostęp do APP po dokonaniu rejestracji lub identyfikacji, która odbywa się za pomocą numeru telefonu, hasła i/lub kodu SMS.
3.4.2. Aby wybrać odpowiedni typ operacji, Zamawiający powinien postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie i korzystać z klawiatury APP.
3.4.3. Zamawiający przekazuje rzeczy do Wykonawcy, umieszczając je w worku z kodem kreskowym i plastikowym zaciskiem, a następnie wkłada worek do luku odbiorczego w urządzeniu. Po zamknięciu drzwiczek otrzymuje potwierdzenie przyjęcia rzeczy.
3.4.4. Pracownik Wykonawcy wyjmuje zamówienie z APP, dostarcza je do oddziału, gdzie następuje jego rejestracja i realizacja.
3.4.5. Oplombowany worek przekazany przez Zamawiającego zostaje otwarty w oddziale Wykonawcy. Stan zewnętrzny i ewentualne uszkodzenia rzeczy są dokumentowane za pomocą zdjęć i wideo. Następnie wystawiane jest pokwitowanie.
3.4.6. Po wystawieniu pokwitowania Wykonawca wysyła do Zamawiającego wiadomość SMS z informacją o konieczności zapoznania się z jego treścią (informacje o wadach, ostrzeżenia dotyczące możliwych skutków wykonania usługi oraz inne istotne informacje) w koncie osobistym Zamawiającego na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej.
3.4.7. Zamawiający zapoznaje się z treścią pokwitowania w koncie osobistym i potwierdza zgodę na realizację Usługi albo odmawia jej wykonania. Po potwierdzeniu i opłaceniu Usługi, otrzymuje powiadomienie o rozpoczęciu realizacji zamówienia.
3.4.8. Po zrealizowaniu Usług pracownik Wykonawcy zwraca rzeczy Zamawiającego do APP do odbioru przez Zamawiającego.
3.5. Termin realizacji prac
Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że termin realizacji Usług jest ustalany w zależności od stopnia trudności, poziomu zabrudzeń, stanu rzeczy/wyrobów, właściwości materiałów lub aspektów technologicznych. Zamawiający akceptuje uzasadnienie Wykonawcy jako opinię ekspercką.


4. CENA I ZASADY ROZLICZEŃ

4.1. Cena usług ustalana jest zgodnie z cennikiem Wykonawcy, który znajduje się na stronie internetowej https://czystomat.pl/ oraz jest dostępny w oddziałach Wykonawcy.
4.2. Cena Usługi może odbiegać od cen wskazanych w cenniku – w zależności od stopnia skomplikowania i jakości świadczonych Usług, za uprzednim uzgodnieniem między Stronami.
4.3. Zamawiający dokonuje płatności na rzecz Wykonawcy zgodnie z niniejszą Umową w polskich złotych (PLN) – gotówką lub przelewem.
4.4. Zamawiający zobowiązuje się do przyjęcia i opłacenia kosztów świadczonych usług zgodnie z warunkami Umowy.
4.5. Zamawiający ma prawo anulować zamówienie i rozwiązać Umowę z własnej inicjatywy przed zakończeniem realizacji. W takim przypadku Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty za wykonaną pracę oraz zwrotu ewentualnych strat poniesionych przez Wykonawcę w wyniku rozwiązania Umowy.
4.6. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Wykonawcę, Zamawiający korzysta z praw przewidzianych przez obowiązujące przepisy. Wykonawca jest zwolniony z odpowiedzialności w przypadku uszkodzenia rzeczy lub materiałów z powodu ich szczególnych właściwości, których nie mógł wykryć podczas przyjmowania zamówienia. Nie ponosi również odpowiedzialności za wady usług, jeśli udowodni, że nie powstały z jego winy.


5. PROCEDURA PRZEKAZYWANIA I ODBIORU USŁUG


5.1. Odbiór usług w oddziale Wykonawcy
5.1.1. Po zakończeniu realizacji zamówienia, Wykonawca kontaktuje się telefonicznie lub wysyła wiadomość do Zamawiającego z informacją o gotowości odbioru. Zamawiający odbiera gotowe zamówienie osobiście w oddziale Wykonawcy. Wykonawca wyda Zamawiającemu jego wyroby na podstawie dokumentu pokwitowania. W razie utraty pokwitowania Zamawiający wykaże Wykonawcy zlecenie Usługi w inny sposób a Wykonawca i Zamawiający sporządzą protokół utraty pokwitowania i zlecenia Usługi na potrzeby weryfikacji przez Wykonawcę.
5.2. Odbiór Usług przez kuriera Wykonawcy
5.2.1. Po zakończeniu realizacji, Wykonawca kontaktuje się z Zamawiającym telefonicznie i uzgadnia termin i miejsce dostawy. Płatność może być dokonana:

  • gotówką do rąk kuriera,
  • elektronicznie przez system e-pay lub inne opcje dostępne w czat-bocie (Viber/Telegram),
  • kartą przez terminal kuriera,
  • lub przelewem bankowym zgodnie z danymi zawartymi w pokwitowaniu lub w wiadomości elektronicznej.

5.3. Odbiór usług poprzez przesyłkę pocztową
5.3.1. Po wykonaniu zamówienia, Wykonawca wysyła rzeczy/wyroby na adres wskazany przez Zamawiającego:

  • za pobraniem (płatność przy odbiorze),
  • lub po wcześniejszej pełnej zapłacie (przelewem, e-pay, przez czat-bota itd.).

5.4. Odbiór rzeczy/wyrobów przez APP
5.4.1. Zamawiający odbiera rzeczy po wykonaniu usługi z komórki APP. Otrzymuje powiadomienie SMS o gotowości odbioru i dokonuje identyfikacji, a następnie wybiera odpowiednią opcję na ekranie APP.
5.4.2. Płatność za usługę możliwa jest:

  • elektronicznie (e-pay i inne opcje) przez czat-bota (Viber/Telegram),
  • przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy zgodnie z informacją zawartą w kwitacji–umowie lub wiadomości elektronicznej.

5.5. Obowiązek odbioru
Zamawiający zobowiązany jest do odbioru gotowego zamówienia:

  • osobiście w oddziale,
  • lub ustalenia terminu i miejsca odbioru z kurierem

– w ciągu 7 dni kalendarzowych od powiadomienia o gotowości,
– albo poinformowania Wykonawcy o przyczynach opóźnienia i ustalenia nowego terminu odbioru.
5.6. Nieodebranie zamówienia
Jeżeli Zamawiający nie odbierze rzeczy przez 6 miesięcy od terminu realizacji Usługi, po dwóch pisemnych przypomnieniach (z potwierdzeniem doręczenia), Wykonawca ma prawo do sprzedaży lub utylizacji rzeczy Zamawiającego.
5.7. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste Zamawiającego pozostawione w przekazanych do realizacji Usługi wyrobach oraz nie odpowiada za ich przechowanie. Przed przekazaniem wyrobów do Usługi Zamawiający zobowiązany jest usunąć elementy ozdobne oraz opróżnić kieszenie wyrobów.


6. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON


6.1. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie poinformować Zamawiającego o wstrzymaniu realizacji usługi do momentu uzyskania dalszych instrukcji, jeżeli:

  • przedmiot dostarczony przez Zamawiającego okaże się nienadający do obróbki lub będzie wadliwy,
  • sposób wykonania usługi zaproponowany przez Zamawiającego może doprowadzić do niekorzystnych skutków,
  • zaistnieją inne niezależne od Wykonawcy okoliczności, które mogą zagrozić jakości lubintegralności efektów usługi albo uniemożliwią jej terminową realizację.

6.2. Wykonawca rozpoczyna realizację zamówienia dopiero po pełnym uzgodnieniu planu pracy z Zamawiającym. Zamawiający ma obowiązek jasno i precyzyjnie przedstawić swoje oczekiwania i wymagania w pokwitowaniu. W przypadku braku tych informacji, reklamacje dotyczące wyniku pracy nie będą uwzględniane, jeżeli Usługa została wykonana zgodnie ze standardami.
6.3. Wykonawca ma prawo:

  • odmówić realizacji lub wstrzymać pracę, jeżeli Zamawiający nie przestrzega postanowień Umowy;
  • zatrzymać wynik pracy do momentu uregulowania należności przez Zamawiającego;
  • w przypadku zmiany decyzji przez Zamawiającego po uzgodnieniu warunków – domagać się zapłaty za wykonaną już część pracy;
  • odmówić przyjęcia zamówienia, jeśli nie może zapewnić jego należytej realizacji.

6.4. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za częściowe lub całkowite uszkodzenia rzeczy, jeżeli Zamawiający został wcześniej poinformowany o właściwościach materiału, które mogą mieć wpływ na jego stan po obróbce. Brak wiedzy Zamawiającego o tych cechach nie zwalnia go z odpowiedzialności.
6.5. Wykonawca nie odpowiada za niewłaściwe użytkowanie rzeczy przez Zamawiającego po ich odbiorze ani za uszkodzenia powstałe wskutek działania czynników zewnętrznych (np. deszcz, grad, słońce, uszkodzenia mechaniczne, pranie w pralce, suszenie przy grzejniku itp.). W tym również: za wady okuć i dodatków instalowanych podczas naprawy – Wykonawca nie jest ich producentem.
6.6. Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć Wykonawcy wszystkie niezbędne informacje dotyczące oczekiwanego rezultatu Usługi.
6.7. Warunki płatności ustalane są przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym. Ceny usług i materiałów obowiązują w dniu składania zamówienia, chyba że uzgodniono inaczej. Jeśli Wykonawca na życzenie Zamawiającego wykona dodatkowe usługi, ich koszt również podlega zapłacie według aktualnego cennika.
6.8. Rodzaje, ilość i jakość materiałów potrzebnych do realizacji usługi ustala Wykonawca zgodnie z dokumentacją techniczno-normatywną i w uzgodnieniu z Zamawiającym.
6.9. Zamawiający ma prawo do pełnej, rzetelnej i dostępnej informacji o Usługach i Wykonawcy, w tym bezpieczeństwie usług dla jego zdrowia, życia, mienia i środowiska oraz do oceny jakości wykonanej Usługi.
6.10. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Wykonawcę, Zamawiającemu przysługują prawa przewidziane obowiązującymi przepisami.


7. SZCZEGÓLNE OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE ŚWIADCZENIA USŁUG


7.1. Rzeczy/wyroby bez pełnego, poprawnego oznakowania lub bez żadnych oznaczeń są przyjmowane do realizacji wyłącznie za zgodą Zamawiającego na każdy możliwy wynik Usługi. W przypadku wystąpienia skutków ubocznych czyszczenia, farbowania, renowacji lub napraw (utrata koloru, migracja barwnika, zażółcenie, skurczenie, rozwarstwienie, inne wady), odpowiedzialność ponosi producent lub sprzedawca rzeczy. Zamawiający akceptuje możliwość pogorszenia wyglądu rzeczy/wyrobów wskutek ujawnienia ukrytych wad (również po wcześniejszych naprawach w innych serwisach).
7.2. Wykonawca informuje, że: plamy z krwi, farby, olejów roślinnych, leków, perfum, dezodorantów, win z dodatkami barwników, tłuszczów i stare plamy utrwalone samodzielnym czyszczeniem w warunkach domowych są trudne do usunięcia. Rzeczy z takimi plamami przyjmowane są bez gwarancji ich usunięcia.
7.3. Dopuszcza się zmiany wymiarów liniowych wyrobów (zgodnie z normą ГСТУ 201-03-96 DIN ISO 2768 ).
7.4. Na rzeczach po obróbce mogą wystąpić zarówno wady wskazane wcześniej w pokwitowaniu, jak i ukryte defekty powstałe podczas noszenia i eksploatacji, ujawnione dopiero po wykonaniu Usługi.
7.5. Wykonawca przyjmuje rzeczy do naprawy wyłącznie w stanie czystym.
7.6. Farbowanie lub renowacja są realizowane tylko w połączeniu z usługą czyszczenia. Zamawiający rozumie, że trwały efekt można osiągnąć tylko po profesjonalnym oczyszczeniu i przygotowaniu rzeczy. W przypadku odmowy czyszczenia przez Zamawiającego, Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za efekt końcowy i jego trwałość.
7.7. W przypadku obecności na wyrobie niemożliwych do usunięcia okuć lub elementów z tworzyw sztucznych, Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za ich uszkodzenie ani utratę walorów estetycznych rzeczy.
7.8. Rzeczy po obróbce powinny spełniać wymagania norm i zamówienia.


8. REKLAMACJE


8.1. Reklamacje dotyczące jakości świadczonych Usług mogą być składane wyłącznie w momencie odbioru rzeczy.
8.2. Reklamacje można składać w formie pisemnej, z wykorzystaniem formularzy dostępnych na stronie Wykonawcy lub w oddziale Wykonawcy lub w inny udokumentowany sposób.
8.3. Razem z reklamacją Zamawiający obowiązany jest złożyć dokument potwierdzający zlecenie Usługi.
8.4. Zamawiający będzie mógł zapoznać się z odpowiedzią Wykonawcy na reklamację w formie pisemnej lub elektronicznej:

  • w terminie 14 dni w przypadku Zamawiającego będącego konsumentem składającego żądanie z rękojmi na podstawie art. 561(5) kodeksu cywilnego
  • w terminie 30 dni

8.5. Rzeczy Zamawiającego zgłoszone do reklamacji pozostają u Wykonawcy na czas i na potrzeby rozpatrzenia reklamacji.
8.6. Wysokość odszkodowania zostanie ustalona w oparciu o wartość rzeczy Zamawiającego w stanie ich złożenia do realizacji Usługi.
8.7.W przypadku wypłaty przez Zamawiającego odszkodowania Wykonawcy z tytułu reklamacji rzeczy Zamawiającego przechodzą na własność Wykonawcy.


9. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW


9.1. Wszelkie spory pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym rozstrzygane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce.

10. OKOLICZNOŚCI SIŁY WYŻSZEJ (FORCE MAJEURE)


10.1. Strony są zwolnione z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy, jeżeli było ono skutkiem działania siły wyższej.
10.2. Za siłę wyższą uznaje się okoliczności powstałe niezależnie od woli Stron, których nie można było przewidzieć ani im zapobiec, w tym: działania wojenne, zamieszki społeczne, epidemie, blokady, trzęsienia ziemi, powodzie, pożary oraz decyzje władz państwowych Polski lub innego państwa, którego rezydentem jest którakolwiek ze Stron, które nakładają dodatkowe obowiązki lub ograniczenia uniemożliwiające dalsze wykonywanie Umowy.
10.3. Jeżeli siła wyższa trwa dłużej niż trzy miesiące, każda ze Stron ma prawo rozwiązać Umowę bez prawa drugiej Strony do żądania odszkodowania.


11. OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY


11.1. Umowa wchodzi w życie z momentem określonym w punkcie 1.4 Regulaminu i obowiązuje do czasu wykonania przez Strony swoich zobowiązań.